Dag 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Martens - WaarBenJij.nu Dag 1: Auckland - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Marieke Martens - WaarBenJij.nu

Dag 1: Auckland

Door: Marieke Martens

Blijf op de hoogte en volg Marieke

02 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Auckland

Op het vliegveld van Auckland hebben we maar meteen een taxi genomen richting Auckland, de grootste stad van heel Nieuw Zeeland. Het aan de linkerkant van de weg rijden bevestigde al snel dat we in een voormalig Engelstalige kolonie waren terechtgekomen. Tijdens de rit keken we al gelijk naar hoe we een rotonde moesten nemen, een afslag moesten nemen en hoe we moesten rijden op de snelweg. Want de volgende dag begon het echte werk voor ons in onze huurauto. De omgeving rond Auckland werd gekenmerkt door verschillende meren en vele kleine heuvels.
Na een rit van 30 min zagen we de Skytower omringd door wolkenkrabbers van Auckland langzaam dichterbij komen. Onze eerste indruk was dat de stad heel klein oogde voor Nieuw Zeelands grootste stad en de stad bezat nou niet bepaald mooie gebouwen.
Toen we bij ons appartementencomplex aankwamen was ons appartement helaas nog niet schoongemaakt maar er was gelukkig wel de mogelijkheid om te douchen. We hebben ons toen opgefrist want dat was wel hard nodig na iets meer dan 24 uur in het vliegtuig te hebben gezeten. Meteen daarna gingen we de stad verkennen. Via Wellesley Street en Queens street zijn we de heuvel afgelopen richting het havengebied. Aan ‘the Viaduct’ hebben we, met uitzicht op de haven, ontbeten bij Subway. Vervolgens hebben we een oude hop- on hop-off bus genomen die ons de belangrijke bezienswaardigheden in iets meer dan 2uur liet zien. Hij stopte bij Auckland Museum, Mount Eden, Eden, Auckland Zoo etc.
Bij het Auckland Museum zijn we uitgestapt en deze hebben we ook bezocht Het museum bezit Maori voorwerpen, opgezette prehistorische en eigentijds dieren, de natuurverschijnselen met betrekking tot Nieuw Zeeland en voorwerpen die connecties hebben met verschillende oorlogen. Onze favoriet was de nabootsing van een aardbeving, voor de rest was het een chaotisch museum met weinig logica qua looproute.
Na het museum hebben de bus genomen richting Mount Eden, waar we werden getrakteerd op de krater van de vulkaan en het panoramisch uitzicht over de stad en de nabije omgeving. Op Mount Eden konden we pas echt voelen hoe koud het was. Helaas liet de zon het meerdere uren afweten wat de gevoelstemperatuur nog kouder maakt, maar dat kon de pret voor ons niet drukken.
Aan het eind van de middag hebben we in ons appartement geschuild voor de regen. Ons appartement bevond zich op de 18de verdieping waar we konden genieten van het uitzicht over de stad, de haven, Harbour Bridge en Devonport. Nade regenbui hebben we in een klein noodle tentje een vlug wat gegeten en hebben we de Skytower van dichterbij bekeken. Op de weg terug naar ons appartement hebben we wat snacks en drinken gehaald bij de supermarkt. Om 21u waren we al in slaap gevallen, moe van een lange reis en dag.