De reis naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Brussel, België van Marieke Martens - WaarBenJij.nu De reis naar Nieuw Zeeland - Reisverslag uit Brussel, België van Marieke Martens - WaarBenJij.nu

De reis naar Nieuw Zeeland

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Marieke

30 September 2014 | België, Brussel

In de ochtend van 30 september begon ons avontuur al in Brasschaat. Onze planning was om op ons gemak binnen iets minder dan een halfuur naar het vliegveld toe te rijden. Maar een brandende vrachtwagen stak daar een stokje voor. In plaats van een half uur was de reistijd naar het vliegveld nu ongeveer 2 uur. Dit zou betekenen dat we onze inchecktijd niet zouden halen.

Dankzij de intelligente ingeving van mijn vader hebben de gok maar gewaagd op de NMBS oftewel de Belgische Spoorwegen. Het was dat of niks. We zijn zo snel als we konden naar Antwerpen Centraal gereden. En hebben de geplande trein naar Brussel International Airport gehaald. Binnen no time zaten we dan op het vliegveld en konden we onze bagage inchecken binnen de gestelde tijd. Dat was dan weer een zorg minder. Na het inchecken hebben Steven en ik dan meteen afscheid genomen van onze ouders en verrassend genoeg viel het afscheid mij minder zwaar dan ik had gedacht.

De vlucht met British Airways naar London Heathrow vloog letterlijk en figuurlijk voorbij, maar dat kwam vooral door de vriendelijke Britse stewardessen en het overheerlijke ontbijt. Op Heathrow hadden we 4u overstaptijd en tijdens die tijd hebben we de tickets voor LA en Auckland gekregen, gewinkeld en geluncht.

Met nog meer dan een dag aan reistijd voor de boeg stapte we in bij het Hobbit-vliegtuig van Air New Zealand. De vlucht naar Los Angeles bedroeg meer als 12u, maar met gemak kregen we deze tijd ook gevuld met het tweede seizoen van Arrow kijken, het douane formulier invullen en natuurlijk eten en drinken. Op deze vlucht werden we bedient door gastvrije Nieuw Zeelandse stewards en stewardessen die er alles aan deden om het naar je zin te maken. Rond 10u ’s avonds kwamen we aan op LAX terwijl het in Europa al ’s morgens was, dus we waren iets minder dan een dag wakker. Op het ouderwetse LAX hebben we de koffers opnieuw ingecheckt en waren we binnen no time langs de douane. Met nog ongeveer 2u overstaptijd te gaan, hebben we deze maar volgemaakt met eten, drinken en met het thuisfront whatsappen totdat we konden boarden voor de laatste vlucht richting Auckland die nog iets meer dan 12u zal duren.

Nog voordat het vliegtuig opsteeg viel ik al om van de slaap en schrok ik wakker bij het opdienen van het diner. Na het diner viel ik in een hele diepe slaap, dromend over wat er de komende weken komen zou.

Op 2 oktober, na iets meer dan 6u slapen, werd op ik wakker in het vliegtuig. En ja je leest het goed dat het 2 oktober was want tijdens de vlucht zijn we de internationale datumgrens gepasseerd De uren daarna heb ik volgemaakt met ontbijten en het tweede seizoen van Arrow verder kijken. Rond 7u30 kwamen we dan eindelijk aan op Auckland Airport. Na de paspoortcontrole moesten we onze wandelschoenen laten controleren op buitenlandse steentjes of grond. Na een vlugge controle mochten we eindelijk het Nieuw Zeelandse grondgebied betreden.