Bay of Islands -> Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Marieke Martens - WaarBenJij.nu Bay of Islands -> Coromandel - Reisverslag uit Coromandel, Nieuw Zeeland van Marieke Martens - WaarBenJij.nu

Bay of Islands -> Coromandel

Door: Marieke Martens

Blijf op de hoogte en volg Marieke

05 Oktober 2014 | Nieuw Zeeland, Coromandel

Vandaag hebben we genoten van hetzelfde overheerlijke ontbijt als gisteren. Meteen daarna hebben we onze spullen gepakt en zijn we richting Coromandel vertrokken war nog minsten 4uur rijden was. Ditmaal zijn we via de westkust gereden ipv de oostkust. Ondanks dat we nog steeds op hetzelfde schiereiland zaten leverde de westkust toch andere landschappen op dan de oostkust. Al snel verdwenen de groene heuvels en maakte deze plaats voor een heuvelachtig jungle bos beter bekend als het Waipoua forest. Dit bos staat vol met gigantische Kauri bomen, allerhande bomen en struikgewas. We zijn kort gestopt bij de Tane Mahuta wat de grootste en oudste kauriboom van het bos is. Van deze boom werden we wel even stil want hij is zo ongelofelijk breed en mooi. Na iets meer dan één uur maakte we onze tweede stop bij het Kauri museum. Hier word het proces van kauriboom tot eindproduct uitgelegd. Omdat de kauri zo breed en sterk is, werd het voor meubels, huizen en waka’s gebruikt. Steven hier iets meer geïnteresseerd in dan ik. Ik was meer geïnteresseerd in de tentoonstelling waar kunstwerken van plaatselijke kunstenaars werden tentoongesteld. Na het kauri museum zagen we onderweg aan onze rechterkant over de velden de verschillende prachtige baaien zien. Al snel zagen we de skyline van Auckland dichterbij komen. Via de Harbour bridge zijn we Auckland langs de rechterkant gepasseerd. Na 30 min rijden konden van het uitzicht over de Thames fjord genieten waar de weg nog geen twee meter naast het strand ligt. Aan de overkant konden we in de verte de heuvels van the Northland zien. Via de smalle kronkelwegen langs de kust en bergop reden we door Thames en kwamen we aan in Coromandel tegen de tijd dat het donker was. Moe van de tocht keken we al uit naar onze accommodatie. Via een small bergweggetje kwamen we aan bij onze accommodatie wat een roodkleurige blokhut bleek te zijn. Binnenin was het ijskoud en moesten we het huis warm stoken door middel van een kachel met houtblokken. Als er iets was waar we die avond geen zin in hadden, was vuur stoken om ons huis warm te stoken. Tegen de tijd dat het vuur aan was gewakkerd, hebben we snel pizza gegeten. We konden kiezen tussen een pizza restaurant, een bar en een take-away tent, dus de keus was snel gemaakt voor ons. Toen we thuis aankwamen was het vuur alweer uit en konden we weer opnieuw beginnen met warm stoken. Deze kachel verwarmde alleen de woonkamer, keuken en de bovenliggende de slaapkamer maar niet de gang die naar de badkamer, toilet en de ander slaapkamer leidde. Dus alvorens te douchen lieten we de verplaatsbare verwarming in de badkamer staan om deze warm te houden en zat er niks anders op dan met sokken naar het toilet te gaan.
Nadat het vuur weer goed aan was zijn we maar snel naar bed gegaan om bij te komen van de veel te lange dag in de auto.